Heeft u schade en heeft de verzekeraar een expert ingeschakeld? En heeft de verzekeraar dekking toegezegd?
Dan kunt u een zogenaamde contra-expert, ofwel ‘eigen deskundige’, in de arm nemen. Een contra-expert is een eigen deskundige die u zélf inschakelt. Dit doet u het liefst direct na een schade, zodat uw belangen optimaal behartigt worden. Via Claimshulp heeft u toegang tot tientallen experts op elk vakgebied.
Het eerste bezoek van de expert is in de basis er op gericht om verzekeraar de informatie te geven om te bepalen of er dekking is. Niet om de hoogte van de schade te bepalen. Concentreer u hierop en ga niet akkoord met een schaderegelingsvoorstel. Dat is het moment om een contra expert in te schakelen.
Ons dringende advies altijd is dat, als een expert van verzekeraar een voorstel doet en vraagt of u voor akkoord wilt tekenen, hier nooit op ingaan. Het wordt dan achteraf moeilijker hierop terug te komen.
Verzekeraars proberen de inschakeling te frustreren.
U maakt zich misschien druk over eventuele voorwaarden die (door uw verzekeraar) aan een contra-expert worden gesteld. De Hoge Raad heeft bepaald dat een verzekeraar hier voor particulieren geen eisen aan mag stellen, mits de kosten van de contra-expertise niet onredelijk zijn en de contra-expertise op zich redelijk is in te schakelen.
Claimshulp doet meer dan een reguliere contra expert.
Claimshulp zorgt er ook voor dat het afwikkelingstraject daarna goed verloopt en probeert tussentijdse problemen op te lossen. Want schade door brand, water, inbraak of storm kan een regelrechte ramp betekenen. Ook al heeft u recht op een uitkering, als die uitkering te laat binnenkomt zou dit bijvoorbeeld de continuïteit van uw onderneming in gevaar brengen. Of uw bankrekening. Want tegenwoordig gaat het niet alleen om de hoogte van de schade, maar bijvoorbeeld ook over de uitleg van polisvoorwaarden of over het al dan niet verzekerd zijn. Discussies hierover worden steeds technischer van aard.
Maximale belangenbehartiging.
Claimshulp kan de schade uiteraard niet ongedaan maken. Wat wij daarentegen wel doen, is uw belangen behartigen en voorkomen dat de verzekeraar u afwimpelt of minder uitkeert dan waar u recht op heeft. Sterker nog: het inschakelen van een contra expert leidt vrijwel altijd tot een hogere uitkering.
Een volledige garantie op kosteloze bijstand kunnen wij niet geven, want verzekeraars doen de laatste tijd behoorlijk moeilijk en vinden sommige kosten niet aan te merken als kosten ter vaststelling van schade.
Contra expertise automotive (auto/motor/vrachtwagen).
Wat betreft contra expertise auto en motor: daar hebben we geen mogelijkheden voor via Claimshulp. Wel kunnen wij u doorverwijzen naar 2 bureaus die in overleg geheel Nederland kunnen bedienen m.u.v. Zeeland en Limburg.
Voor Groningen, Friesland, Drenthe en Overijssel kunt u contact opnemen met Oldenhuis taxaties.
Voor de overige provincies m.u.v. Zeeland en Limburg kunt u contact opnemen met Splinter Expertise.
Schade afgewezen?
Is uw schade al afgewezen, dan heeft u ook geen recht meer op vergoeding van de contra expert. Dan kan Claimshulp middels een directieklacht procedure alsnog de zaak mogelijk oplossen. Zie hiervoor de pagina ‘directieklacht‘.